PRIETENUL MEU CALCULATORUL (VII-VIII)

1. Structura şi funcţionarea unui calculator:

   1.1. Descrierea generală a componentelor hardware;

     1.1.1. Tastatura;

     1.1.2. Monitorul;

     1.1.3. Unitatea centrală, memoria internă;

     1.1.4. Alte echipamente periferice;

2. Baze de numeraţie:

   2.1. Reprezentarea numerelor în bazele 2, 8, 10, 16.

   2.2. Reprezentarea numerelor întregi în memoria calculatorului.

3. Prezentarea succintă a unor noţiuni de bază: comandă, program, aplicaţie, pictogramă, fereastră;

4. Folosirea grupului de aplicaţii Accessories a sistemului de operare WINDOWS 95:

   4.1. Editoarele de texte NOTEPAD şi WORDPAD;

   4.2. Editorul grafic PAINT;

   4.3. Aplicaţia CALCULATOR;

5. Procesorul de texte WORD.

6. Algoritmi şi scheme logice.

   6.1. Noţiunea de algoritm şi obiectele cu care lucrează;

   6.2. Reprezentarea algoritmilor: structura liniară, structura alternativă şi structura repetitivă;

7. Noţiuni primare de programare (QBASIC, PASCAL).

   7.1. Structura unui program Pascal;

   7.2. Vocabularul limbajului;

   7.3. Constante, variabile, operatori, expresii;

   7.4. Tipuri predefinite;

   7.5. Citirea şi afişarea datelor;

   7.6. Instrucţiuni de selecţie;

   7.7. Instrucţiuni repetitive;

8. Tipuri structurate de date

   8.1. Tablouri unidimensionale;

   8.2. Şiruri de caractere;

9. Fişiere

   9.1. Noţiunea de fişier;

   9.2. Fişiere text (declarare, operaţii)