PRIETENUL MEU CALCULATORUL (VII-VIII)
1. Structura şi funcţionarea unui calculator:
1.1. Descrierea generală a componentelor hardware;
1.1.1. Tastatura;
1.1.2. Monitorul;
1.1.3. Unitatea centrală, memoria internă;
1.1.4. Alte echipamente periferice;
2. Baze de numeraţie:
2.1. Reprezentarea numerelor în bazele 2, 8, 10, 16.
2.2. Reprezentarea numerelor întregi în memoria calculatorului.
3. Prezentarea succintă a unor noţiuni de bază: comandă, program, aplicaţie, pictogramă, fereastră;
4. Folosirea grupului de aplicaţii Accessories a sistemului de operare WINDOWS 95:
4.1. Editoarele de texte NOTEPAD şi WORDPAD;
4.2. Editorul grafic PAINT;
4.3. Aplicaţia CALCULATOR;
5. Procesorul de texte WORD.
6. Algoritmi şi scheme logice.
6.1. Noţiunea de algoritm şi obiectele cu care lucrează;
6.2. Reprezentarea algoritmilor: structura liniară, structura alternativă şi structura repetitivă;
7. Noţiuni primare de programare (QBASIC, PASCAL).
7.1. Structura unui program Pascal;
7.2. Vocabularul limbajului;
7.3. Constante, variabile, operatori, expresii;
7.4. Tipuri predefinite;
7.5. Citirea şi afişarea datelor;
7.6. Instrucţiuni de selecţie;
7.7. Instrucţiuni repetitive;
8. Tipuri structurate de date
8.1. Tablouri unidimensionale;
8.2. Şiruri de caractere;
9. Fişiere
9.1. Noţiunea de fişier;
9.2. Fişiere text (declarare, operaţii)